donderdag 25 oktober 2012

Think Happy

Omdat het vandaag 3 weken geleden is dat Tim is overleden zat ik vanmorgen even in een dipje…  Ik had mezelf voorgenomen om alleen nog maar vrolijk te tweeten op twitter maar dat lukte vandaag even niet. Dus toen heb ik besloten om vandaag uit te roepen tot “Think Happy Day”. En daarom vandaag een stukje over dingen die mij blij maken. Het staat niet op volgorde van leukst naar minder leuk maar gewoon door elkaar heen.

Aller eerst wil ik beginnen met iets waarvan ik denk dat heel veel mensen gelukkig worden. Ik word blij en vrolijk van… chocolade, en dan vooral van heerlijke witte chocola mmmhh dat kan zo heerlijk in je mond smelten. En een kleine hoeveelheid pure chocolade blijkt ook nog is gezond te zijn!! Wie had dat gedacht?! Nou oke de hoeveelheid is wel heel klein ik denk een gram of 10… maar alsnog! Chocolade past overal bij. Nutella of andere chocolade pasta is lekker op brood of op een pannenkoek. Chocolade melk kun je warm & koud drinken, er zijn veel soorten snoep met chocolade erin! Dus ja ik hou ervan!!

Verder vind ik iets leuk waar velen van jullie raar van zouden opkijken: Accenten/dialecten. Goed dit word moeilijk uitleggen want ik weet zelf ook niet waarom ik dat leuk vind, maar als ik goed naar mensen luister dan kan ik heel blij worden als ik hoor dat ze uit Gelderland komen. Of Engelse als ik merk dat ze (op televisie of in een filmpje) Brits zijn word ik spontaan verliefd. Nee, nee zo erg is het ook weer niet maar een accent kan voor mij wel een goed teken zijn. Nou vind ik Engels sowieso een mooie taal, en Nederlands eigenlijk niet. Maar als ik dan een Nederlander met accent hoor praten word ik meteen vrolijk! Ook dialecten zijn mooi! Zo zou ik het heeel gaaf vinden om Fries te begrijpen en misschien ooit te praten! Ja dat is misschien wel een doel. Maar eerst wil ik Brits leren spreken! Of Iers ♥__♥

Ook vind ik dieren heel leuk wat niet heel raar is als je bedenkt dat ik 2½ paard heb. Maar ik houd niet alleen van paarden oh nee… Ik heb een hele mooie zwarte labrador. Hij is echt mijn vriend, hij heeft tot twee jaar geleden ook een eigen blog gehad. ( labrador bob) hier kan je een beetje kijken hoe en wat. Verder hebben we dan ook nog een zwarte kater Kitty (JA een Kat die Kitty heet… Ik was nog klein en mocht de naam bedenken en dit vond ik leuk oke! Haha) Met Bob doe ik de laatste tijd best veel, laat hem uit na school, speel en train met hem en ik borstel hem wat hij allemaal heerlijk vind. Kitty zoekt zelf wel aandacht als hij dat nodig heeft. Hij gaat gewoon op je schoot liggen!

Oh ja voor ik het vergeet ik heb nog een ding waar ik blij van word, het is een wat raarder iets. Het zijn eigenlijk twee dingen. En dat heeft weer te maken met herinneringen enz. haha, nou ja zou ik jullie niet meer in spanning houden? Oké dan. De laatste dingen waar ik gelukkig van word zijn: Windmolens en Maïs. Ja serieus, en dan lust ik niet eens maïs ik vind het gewoon mooi hoe die velden zijn en ja… Maar ik ga eerst de Windmolens maar uitleggen denk ik.

Windmolens en dan vooral de ouderwetse, mooie architectuur en tsja kan er niks anders van maken dat ik er gewoon enorm erg van hou. Ik vond ze altijd al mooi maar ik ben er pas de laatste tijd erg geobsedeerd door dit komt omdat Jesse Drent in een Youtube filmpje (klik hier) er een opmerking over maakte.
 
Maïs de mooie velden waar je langs rijd of zelfs door heen. Wauw ik kan daar echt mijn ogen bij uitkijken, hiervan weet ik wel de rede. Ik ben dit jaar met 2vriendinnen en onze paarden op vakantie geweest. Als we dan naar buiten wouden dan moesten we door een pad door een maïs veld heen. Ik vond dit zo mooi dat ik echt mijn ogen heb uit gekeken en nu elke keer als ik langs maïsvelden rijd dat geweldige vakantie gevoel terug krijg. Ja dat was erg leuk! (als je geïnteresseerd bent, mijn vriendin heeft er een filmpje van gemaakt -> druk hier)


 
Dan nu als aller aller laatste, Ik houd van muziek. Van allerlei soorten. Van Greenday tot Ben Howard en Queen! Achter verschillende nummers zitten gedachten. Zo denk ik bij het nummer ‘Keep your Head up’ van Ben Howart aan Tim, en bij ‘sorry seems to be the hardest word’ van elton John aan Anouk.  En ja ik word er blij van als ik terug denk, of verdrietig ligt eraan welke herinnering ik aan het nummer heb.

Dus na dit stukje te hebben geschreven weet ik weer dat er genoeg kleine dingen zijn waar je van kan genieten. Dat je moet leven in het hier en nu! Dus mensen dankjewel voor het lezen weer!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten