dinsdag 30 april 2013

Koninginnedag & ander geneuzel

Ja heel Nederland heeft het er over de voorlopig laatste Koninginnedag. Vandaag vieren we behalve de verjaardag van prinses Juliana ook het overgeven van de Ambt Koning. Die gaat zoals de meeste van jullie wel zullen weten van Beatrix naar Willem-Alexander.
Vanmorgen 30 april om 10.07.43 uur heeft Prinses Beatrix de akte van abdicatie getekend en hierbij is Willem-Alexander nu de echte koning van dit land!

Terwijl half Nederland zich al weken klaar zit te maken voor dit moment, of dat nou is voor de abdicatie of voor de vrijmarkt maakt niet uit, kwam ik er gister weer achter dat het vandaag dan echt Koninginnedag is. Ik heb er niet zo heel veel mee. Niks tegen de monarchie maar het is wel zo dat al dit gedoe een beetje onzinnig is. De koning heeft in ons land zo weinig macht dat ze ook minder geld zouden moeten uitgeven aan deze dag. Maar goed ik klink nu heel volwassen en dat ben ik natuurlijk helemaal niet.

Wat mij opviel tijdens het tekenen waren de vele emoties, prinses Beatrix (dat klinkt echt heel vreemd en onwennig) is echt een soort knuffel oma. Je kon zien op de 'balkonscène' dat ze gehuild had en ook koning Willem-Alexander had natte oogjes tijdens het tekenen van de akte. Eigenlijk vond ik dit heel mooi om te zien. Met de prinsjes (AmaliaAlexia en Ariane) had ik het een beetje te doen je kon zien dat ze er geen zin in hadden (begrijpelijk) en zich aardig verveelde. Tijdens de balkon scene werden hun armpjes een beetje lam geloof ik en hadden ze geen zin meer om te zwaaien.

Niet om het een of het ander maar ik ben 16 dus eigenlijk is dit niet iets wat mij nou heel veel uit maakt. De meeste mensen van mijn leeftijd en ouder vieren Koninginnennacht en zijn om 10 uur echt nog niet wakker of ze gaan vervolgens overdag weer ergens anders feest vieren. Nou dat heb ik niet gedaan vandaag.

Om de een of andere reden ging de buurman om 8 uur 's ochtends klussen en daar werd ik natuurlijk wakker van. Eerst heb ik ongeveer drie kwartier youtube gekeken en toen ben ik maar naar beneden gegaan. Waar ik steeds chagrijniger werd door de tweets van iedereen dat het zo vroeg is en blabla. Je kiest er zelf voor om op de vrijmarkt te gaan staan... Nou goed nadat mijn vader terug was gekomen van het wandelen zette hij de televisie aan. Eigenlijk had ik daar totaaal geen behoefte aan. Ik wilde gewoon slapen. Maar goed toch maar gekeken en eigenlijk was het wel leuk om te zien zoals je al hebt kunnen lezen.

Verder vandaag heb ik eindelijk mijn zomerse jurkje aangedaan ( voor maar een paar minuten ), maar het was nog iets te koud.
Luisterde ik lekker naar muziek, keek ik nog meer YouTube, Twitterde ik. Dat was eigenlijk wat ik vandaag heb gedaan en heel veel meer doe ik niet vandaag.
Weetje wat ik ook heb gezien? (mwuahaha nee dat doen jullie niet) Ik heb meer vieuws vanuit Amerika dan vanuit Nederland, is dat een teken dat ik in het Engels moet gaan schrijven?

Goed laat ik deze blog maar even afsluiten. Hoop dat jullie het weer een leuk blogje vonden! bye :)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten